donderdag 1 november 2012

Gezond ontbijt: havermout met appel en kaneel

Inmiddels weet iedereen hoe belangrijk het is om te ontbijten. Er zijn veel mogelijkheden voor een goed ontbijt, cornflakes, brood, crackers noem maar op.. Ik heb afgelopen zomer veel geleerd over gezond eten en toen kwam ik tot de conclusie dat havermout het gezondste ontbijt is, het bevat veel vitamines en vezels. Nu klinkt dit misschien niet zo aantrekkelijk maar ik heb een heerlijk recept voor jullie, die ook niet veel tijd kost en erg gezond en lekker is!



Wat heb je nodig:
- een appel(ik gebruik elstar)
- sojamelk (maar als je dat niet lust kun je ook gewoon melk gebruiken)
- havermout (merk maakt niet uit, ik gebruik vaak euroshopper en die is prima!)
- kaneel, eventueel stevia 

Hoe bereid ik dit?
Giet wat melk in een kom, ongeveer tot 2/3 vol. Doe hier zoveel havermout in totdat er niet veel 'vrije' melk meer in de kom zit, roer ook even met een lepel. Snijd een appel in stukjes(ik gebruik een appelsnijder) en strooi deze over de kom. Doe hierover wat kaneel en eventueel wat stevia(maakt het geheel nog wat zoeter). Doe dit nu 2 minuten in de magnetron op 620 Watt ( of een andere stand die goed voor jou werkt) het moet lekker warm zijn, niet lauw maar ook niet te heet..En nu heb je een heerlijk ontbijt!



Lekker genieten van het landelijk/bosrijk uitzicht vanaf m'n kamer..


Wat eet jij als ontbijt? Laat het achter bij de comments!


2 opmerkingen:

  1. hm ik ga het een keer proberen, klinkt lekker :D meestal ontbijt ik met muesli, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan het ook oud, warm krijg ik associaties met pap en ik heb een paptrauma...slijmerig en de brrr structuur.

    BeantwoordenVerwijderen

 
Images by Freepik