zaterdag 13 april 2013

NYX Roll On Shimmer in 'nude, almond en taupe' Review

Bij mijn NYX bestelling wou ik ook graag wat nieuws uitproberen, na een tijdje googlen kwam ik deze 'roll on shimmers' tegen. Dit zijn glitters die je volgens NYX overal waar je wilt kunt gebruiken(maar ik zou ze persoonlijk niet ergens anders dan mijn ogen gebruiken). Je kunt ze over oogschaduw heen of ook los op je ogen kunt dragen. De recensies waren veelbelovend dus ik besloot er meteen een paar te bestellen.


De swatches. Van links naar rechts: nude, almond, taupe. Look at that that! Geweldige pigmentatie.
Deze eye shimmers ga ik zeker vaak gebruiken want wat zijn ze mooi! Vooral in de zomer want dan ben ik meer into shimmery opgemaakte ogen.

Uiteraard heb ik een look gemaakt. Eerst heb ik oogschaduwbasis aangebracht en vervolgens ben ik met de rollers over mijn ogen gegaan. De rollers zijn vrij groot dus het lastig om precies te zijn bij het aanbrengen, je kunt echter wel een oogschaduwkwast gebruiken om het wat meer egaal te verspreiden en te blenden. 
Op het ooglid heb ik nude gebruikt, en in de crease en daarboven almond.






Het resultaat is een mooie shimmery ooglook




Helaas was het effect amper een halve dag verder al een stuk minder. Heel langhoudend zijn ze dus niet, desondanks de oogschaduwbasis. Misschien is het beter om de rollers ook nog over een oogschaduw aan te brengen of met de NYX jumbo pencils eronder. Ik zou ze dus niet gebruiken als je een lange dag te gaan hebt, zelf zou ik ze bijvoorbeeld gebruiken als ik me pas opmaak halverwege de dag, of de rollers later op de dag toevoegen aan je huidige look kan natuurlijk ook.

Conclusie: prachtige pigmentatie maar helaas niet erg langhoudend, toch wel leuk om te hebben in je stash omdat het niet een veelvoorkomend product is.





20 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat ze niet de hele dag goed blijven zitten :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hou echt van zulke kleuren!! maar wel balen dat ze zo snel weg zijn ><

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw echt heel erg pretty!
    Balen dat ze niet de hele dag blijven zitten..
    Je blog is echt leuk, keep on doing the good work :)
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wowie die pigmentatie! Wat zonde zeg dat je er niet zo lang van kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh jeetje, ze slijten wel super snel, maar het effect is mooi! Houden ze ook niet goed wanneer je een oogschaduwbasis aanbrengt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee helaas niet want dat had ik ook gedaan op deze foto's..

      Verwijderen
  6. Wauw wat zien ze er mooi uit! Alleen erg jammer dat het effect zo snel weg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb gehoord dat als je de rollerballs eraf neemt en ze gewoon als pigments gebruikt (samen met fix+ van MAC bv) dat ze veel beter blijven zitten. Misschien het proberen waard?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oke dat klinkt goed, helaas heb ik geen fix+ van mac want mac is te duur voor mij, wat zou je dan in de plaats daarvan kunnen gebruiken?

      Verwijderen
  8. Wauw! Dit is echt een hele mooie look!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw! denk dat ik ze zelf ook ga kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat ze niet langhoudend zijn. Ik vind ze wel gaaf!mooie look ook weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat een prachtige pigmentatie zeg, super jammer dat het niet zo langhoudend is.. Misschien leuk om dan vooral 'savonds naar feestjes te dragen, dan maakt het niet zoveel uit of het minder lang houdt, dan lig je toch al in bed haha! (en heb je het er hopelijk al lang af gehaald ;-)!)

    Je hebt er in ieder geval wel een hele toffe look mee gemaakt, ik ben ook altijd dol op glitters!

    Als je het leuk vind, ik organiseer morgen een linkparty op mijn blog! Dit houdt in dat je vrij reclame mag maken voor 3 van je leukste artikelen van de afgelopen week, inclusief een foto en een leuk naar jouw blog! Tof toch?! Als het je leuk lijkt ben je van harte uitgenodigd om morgen mee te 'feesten'!

    Liefs van Rosie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw! Deze vind ik erg mooi. En ze zijn zo gepigmenteerd.

    BeantwoordenVerwijderen

 
Images by Freepik