woensdag 2 september 2015

DIY Plakboek/fotoboek (voor vriend)

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met een leuk DIY project. Ik heb namelijk een plakboek gemaakt voor mijn vriend. In het boek zitten allemaal foto's van ons inclusief van onze twee vakanties samen. Daarnaast nog een paar lieve teksten en woorden en leuke knutsels erin. Ik laat zien hoe het boek eruit ziet en wat ik heb gebruikt om het te maken.

Hier zie je de benodigdheden. Het plakboek kocht ik bij de hema, ik geloof dat hij 5-6 euro was. Er zitten 80 pagina's in. Het plakboek heeft lichte pastelgekleurde pagina's die stevig zijn. Ook kun je hem dichtmaken met een elastiek die eraan bevestigd zit aan de achterkant. Bij de action kocht ik een designblock met veel kartonnen vellen met prints, deze heb ik achter de foto's geplakt zodat je een leuke fotorand krijgt. Ook kocht ik bij de action washi tape en lijm voor de foto's. De foto's heb ik besteld bij pixum. De nietmachine op de foto heb ik niet gebruikt.


Eerst kocht ik 3 washi tapes die je op de bovenste foto ziet en nog 2 rollen met stickers, maar later kocht ik nog een paar washi tapes erbij die je op de onderste foto's ziet. De rechter zijn van de hema deze zijn wat dunner.
Laten we gaan kijken naar het boek! Ik laat niet alles zien want het is toch wel een beetje prive.

Op de voorkant een foto van ons slotje in Praag.

Het boek van de zijkant is lekker dik geworden. Zoals je kunt zien heb ik aan de zijkanten van de bladzijden washi tape geplakt voor een vrolijk effect. 

Op de eerste pagina een foto van ons tweeen gemaakt afgelopen zomer in griekenland. Later heb ik nog een verhaaltje eronder geschreven. Het roze achter de foto is geknipt karton uit het designblock. Dit maakt je boek wel dik maar ziet er wel leuk uit! Ook kun je washi tape gebruiken op de hoekjes van de fotos(zie foto links hieronder) of om ze te omlijsten.

Foto van onze gezamelijke passie muziek, je ziet fotos van a state of trance festival waar we twee keer zijn geweest. Het leuke aan een plakboek is om er veel tickets/bioscoopkaartjes etc en knutsels in te plakken, helaas gooi ik die vaak weg dus heb ik vooral foto's. Als je langer de tijd neemt om je boek te maken kun je er wel meer inplakken omdat je dat soort dingen dan kunt opsparen, ik heb gebruikt wat ik toevallig nog had liggen.

Een pagina vol met lipstickkusjes.

Op deze pagina heb ik de liefdeshormonen getekend; ik studeer HLO dus vond ik wel een leuke toevoeging.

Foto's van onze vakantie deze zomer.


Verder heb ik wat leuke dingen geschreven bij sommige foto's en wat stickers geplakt. Ook heb ik een pagina gemaakt met 50 hartjes en erbij geschreven '50 reasons why I love you' en dan in elk hartje een reden geschreven, dit laat ik niet zien maar jullie snappen denk ik wel het idee ;)

Ik hoop dat ik jullie heb geïnspireerd met deze post om misschien ook een plakboek te maken. Ik vond het heel leuk om te doen en het is een erg leuk kado om te geven! Op het girlscene topic kun je meer inspiratie vinden en tips.

2 opmerkingen:

 
Images by Freepik