woensdag 12 juni 2013

Zoeva kwasten Review


I finally got them! Al een hele tijd zat ik erover na te denken om nieuwe kwasten te kopen, en eindelijk heb ik het gedaan. Mijn hema oogschaduwkwasten heb ik al járenlang en voldeden eigenlijk niet meer. Ik zocht kwalitatief betere kwasten maar wel voor een redelijke prijs dus de keuze viel op zoeva. Ik bestelde deze kwasten bij themakeupspot en wat ben ik er blij mee! Lees verder voor een uitgebreide review met veel foto's.


Alle kwasten zaten apart verpakt in zwarte hoesjes. Ik vind deze hoesjes wel handig om te bewaren want dan kan ik mijn kwasten hierin doen voor wanneer ik in het weekend naar huis ga, en bovendien kunnen ze zo niet in mijn toilettas beschadigen tussen als mijn andere make-up.

Op de hoesjes staat een sticker waar op staat welke kwast erin zit.


Ik bestelde naast de oogschaduwkasten één kwast voor het gezicht, namelijk de face shape kwast. Deze is heel handig om bronzer mee aan te brengen. Ik gebruikte tot nu toe een schuin afgesneden kwast van een ebay kwastenset maar die was niet zacht en bracht streperig en onregelmatig aan. Deze kwast is superklein voor een gezichtkwast maar daardoor erg geschikt voor shapen, zodat je bijvoorbeeld niet te veel bronzer aanbrengt op je wang(die fout wil ik nog wel eens maken). Ik heb hem een aantal keer geprobeerd en ik ben fan! Hij voelt heel zacht aan, pakt veel product op en blend heel goed. Bovendien kun je er precies mee werken doordat hij zo klein is.

Op alle kwasten staat ingedrukt: color. love. makeup. erg leuk!

Ook staat het merknaam erop, aan dezelfde zijde waar de naam van de kwast staat ingedrukt.

Close up van de face shape kwast. Hij is rond en klein, en de haren zijn lekker zacht!

Zicht van bovenaf.




Op naar de oogschaduwkwasten!

Ik bestelde in totaal 4 oogschaduwkwasten en de eerste, meest belangrijke, is een 'standaard' oogschaduw kwast. Een kwast om oogschaduw op het ooglid mee aan te brengen. Deze smokey shader kwast is daar heel geschikt voor! Ik gebruik hem nu een tijdje en ben er zeker tevreden mee. Ook het formaat vind ik erg fijn, niet te klein en niet te groot.

De kwasten hebben zowel een naam als een nummer, handig!


Close-up. En deze kwast is trouwens een dupe van mac 239, altijd mooi meegenomen!




Petit eye blender. Een mini kwastje bedoeld op mee te blenden maar waar je ook lichtjes oogschaduw mee kunt aanbrengen. (let niet op de haarspeld, de kwast bleef niet goed liggen haha) Ik vind hem niet zo goed blenden maar hij is wel handig voor het aanzetten van je crease met een donkere kleur.

Close-up. Het kwastje is rond en is eigenlijk een soort mini versie van de face shape kwast haha.

Van bovenaf.



Pencil kwast. Dit is een kleine kwast met een punt eraan. Heel handig voor oogschaduw aanbrengen onder het oog maar ook voor een cut crease look maken. Hij pakt erg goed oogschaduw op dus dat is fijn! Ik gebruik deze graag voor het aanbrengen van oogschaduw onder het oog maar soms ook voor in de crease.

Close-up.

Van bovenaf. 




Soft definer, een blending kwast. Er zijn meerdere blending kwasten van zoeva maar deze is het meest populair dus ik besloot deze te bestellen. Het is een blending kwast die wat steviger is en wat meer haren heeft dan de gemiddelde blendingkwast. Ook is de vorm iets anders wat je verderop zult zien. Deze kwast is trouwens een dupe van mac 217. 


Close-up.

Van bovenaf. Nu kun je zien dat deze kwast niet helemaal rond is zoals de meeste blending kwasten. Ik vind deze blending kwast erg fijn! Je kunt hem niet alleen voor blending gebruiken maar ook voor het aanbrengen van oogschaduw in de crease, hij pakt wat meer product op dan andere blending kwasten doordat hij dus zoveel haren heeft.

Tot slot nog een paar foto's van de kwasten bij elkaar zodat je ze goed met elkaar kunt vergelijken.



Conclusie: Mijn eindoordeel is heel positief! Alle kwasten zijn erg zacht en bovendien zien ze er prachtig uit. Ook is de prijs best te doen! Ik heb ze al een aantal keren gewassen en ze blijven hun vorm behouden, en ook zijn er helemaal geen haren uitgevallen.

De oogschaduwkwasten kosten 5,80 per stuk en de face form kwast kost 8,20, ik heb ze besteld op themakeupspot.nl

Hebben jullie ook zoeva kwasten in je bezit?

16 opmerkingen:

  1. die pencil kwast lijkt me erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuk en goed uitgelegd review over de Zoeva kwasten. De Petit eye blender kwast zou ik gebruiken voor het maken van een smokey eye (dus als je de v een klein beetje donker wilt maken), die zoek ik eigenlijk :) De Zoeva Kwasten staat al een tijd op mijn verlanglijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog geen kwasten van Zoeva, maar ze klinken best fijn. Ik zou ze misschien wel willen, maar ik twijfel wel een beetje door de prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kwasten van Zoeva klinken wel erg fijn en zien er ook goed uit. Zelf heb ik er nog geen 1 in mijn bezit. Ik wil nog wel naar wat betere kwasten kijken, maar dat zal helaas nog wel even duren. Tot die tijd zal ik het toch nog met mijn Hema en Essence kwasten moeten doen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauww ik vind ze erg mooi! Zelf heb ik de Bambooset die werkt super fijn :) Ik ben fan van Zoeva!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zien er inderdaad prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze er vooral heel leuk uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zelf heb ik geen Zoeva kwasten.
    Die face shape kwast lijkt me wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb ze nog niet in mijn bezit, maar dit doet mij wel denken om er een paar aan te schaffen. 't lijken mij mooie kwasten :)

    Liefs,

    Maria
    www.beautybandit.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kwasten die je als dupes hebt beschreven lijken inderdaad wel heel erg op de MAC versies! Ik heb de 239 en 217 hier namelijk en als je niet had gezegd dat deze van Zoeva waren, had ik gedacht dat ze van MAC waren! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar deze kwasten! Ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Naar deze kwasten ben ik ook erg benieuwd naar. Nu heb ik voor Sigma kwasten in gebruik. Werken ook prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ziet er uit als fijne kwasten

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb de hele Face & Eye set besteld op Themakeupspot en ben er zo tevreden over. Vind ze stuk voor stuk fijn. Even zoeken waar wat het beste werkte, maar ik ben zo blij ermee.

    Liefs
    www.beautyzoom.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooie foto's alles is heel duidelijk! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik twijfel op zoeva.de of ik de bamboo set zal kopen.. voor 30 euro heb je een hele mooie rij met kwasten..
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen

 
Images by Freepik